Retour & Garantie
- Retourprocedure
- Retourvoorwaarden
- Garantie
Retourprocedure
Nadat u uw bestelling heeft ontvangen kan het voorkomen dat u één of meerdere artikelen wilt ruilen of retourneren. De retourprocedure staat achterop de factuur aangegeven die u bij uw bestelling ontvangt en is als volgt:
- U stuurt een email naar info@sportbilly.nl met daarin de volgende punten:
- Naam, adres, postcode en plaats.
- Volledige naam van het artikel.
- Reden van retour.
- Wilt u het artikel vervangen of wilt u een terugstorting.
- Op welke manier u wenst te gaan retourneren. Wilt u het gratis afgeven in een van onze twee fysiek winkels of per post retourneren?
Gekozen voor terugstorting:
Indien u heeft gekozen voor een terugstorting, dan zullen wij in dat geval binnen 14 dagen het geldbedrag overmaken op het rekeningnummer waarmee het aankoopbedrag is overgemaakt. Indien u gekozen heeft voor het afgeven van uw bestelling in één van onze twee fysieke sportwinkels, dan zullen wij binnen 14 dagen het aankoopbedrag terugstorten op het rekeningnummer waarmee is betaald. Let op: u krijgt dus niet direct contant uw geld terug.
Gekozen voor terug sturen per post:
U doet de artikelen in een kartonnen doos, inclusief originele factuur en stuurt deze retour naar:
Sportbilly.nl
Gekozen voor retourneren in één van onze fysieke sportwinkels:
U doet de artikelen terug in de verpakking incl. originele factuur en geeft deze af bij de gewenste locatie. U kunt samen met de verkopers een vervangend artikel uitzoeken.
De adressen en openingstijden staan hieronder weergegeven.
Retourvoorwaarden
Voorwaarden bij het ruilen en/of retourneren van artikelen:
- De retourtermijn van 14 dagen is nog niet verstreken.
- Het artikel is schoon, compleet, niet gewassen en onbeschadigd.
- Alle labels en kaartjes zitten nog aan het artikel bevestigd.
- Het artikel is niet gebruikt.
- De retourzending wordt degelijk verpakt in een kartonnen doos zodat artikelen niet tijdens het transport kunnen beschadigen.
- Het is niet toegestaan om de schoenendoos te gebruiken als verzenddoos. Artikelen die niet meer verkoopbaar zijn, zullen niet door ons in behandeling worden genomen.
- U heeft een e-mail naar info@sportbilly.nl gestuurd met daarin de punten die bij Stap 1 staan. (Zie hieronder).
- U stuurt bij uw retour de originele factuur.
- Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Sportbilly.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourartikelen. Vraag daarom op het PostNL Service Center altijd om een traceercode en bewaar deze goed.
Originele verpakking:
Wij verzoeken u uw bestelling in de originele verpakking te retourneren, welke dan onbeschadigd en onbeschreven is. Indien de retour niet volgens bovenstaande regels is aangeleverd, kan deze niet in behandeling worden genomen. Sportsbilly.nl heeft twee fysieke winkels, gevestigd in Heerhugowaard en Broek op Langedijk waar artikelen geruild of geretourneerd kunnen worden. Retourneren per post wordt niet door Sportbilly.nl vergoed. Franco of rembourszendingen ter attentie van Sportbilly.nl of een van de twee fysieke winkels worden niet in ontvangst genomen. Indien producten niet geleverd worden volgens de oorspronkelijke bestelling (verkeerde maat, fabricagefout) dan zijn de retourkosten voor rekening van Sportbilly.nl. Deze zullen achteraf worden teruggestort op uw bankrekening.
Verzendkosten bij retourneren:
Wij bezorgen bestellingen gratis bij orderbedragen van € 50,00 of hoger. Indien uw bestelling door een retour lager uitkomt dan € 50,00 dan wordt alsnog de verzendkosten van € 4,95 in rekening gebracht. Wij vergoeden nooit de verzendkosten als het totale orderbedrag onder de € 50,00 uitkomt.
Garantie voorwaarden
- Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte kosten voor rekening van de klant.
- Indien een klacht gegrond is, beslist sportbilly.nl of het artikel (gedeeltelijk) gerepareerd wordt of (gedeeltelijk) wordt vervangen of (gedeeltelijk) wordt gecrediteerd.
- Een artikel dat voor garantie beoordeling teruggestuurd wordt, moet schoon en droog zijn. Bijvoorbeeld vieze tennisschoenen worden niet in behandeling genomen.
- Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de garantie bij:
- Beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
- Ondeskundig gebruik of nalatig onderhoud;
- Normale gebruiksslijtage;
- Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
- Schade die is aangebracht door natuur, mens of dier.